Я вірю, що музика - це голос особливого духу, завдання якого збирати мрії світу, і який, проходячи через свідомість людей, здатний залагодити, нехай навіть на короткий час, їх розбрати, або потрясти душі, руйнуючи соціальні незручності. Адріано Челентано

Метод.реком. оформл. сторінок класних журналів

Методичні рекомендації з оформлення сторінок класних журналів з предметів Музичне мистецтво, Мистецтво
Методичні рекомендації з оформлення сторінок класних журналів з предметів Музичне мистецтво, Мистецтво


Образотворче мистецтво
Види оцінювання навчальних досягнень учнів
1. Поточне оцінювання
Поточне оцінювання проводиться протягом вивчення теми.
Виставлення поточного оцінювання на сторінках журналу

10/ 09
11/  09
12/  09
н
11
2. Тематичне оцінювання
Клас
Кількість годин на тиждень
Кількість тематичних за семестр
5 клас
1
2
6 клас
1
2
7 клас 
1
2
При виставленні тематичної оцінки  враховуються  всі види навчальної діяльності учнів, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. Звертаємо увагу на те, що перевірка навчальних досягнень учнів з образотворчого мистецтва у письмовій формі (контрольні роботине проводиться. Результати тематичного оцінювання відображаються в окремій клітинці класного журналу без дати  з надписом «Тематична». У разі відсутності учня на уроці  в клітинку, що відповідає цьому уроку, напроти прізвища учня ставиться «н» без риски.
 Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я)  на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом «Тематична» виставляється «н/а» (не атестований(а)). Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
2.1. Виставлення тематичних оцінок на сторінці класного журналу

25/ 12
Тематична
Прізвище, ім’я учня
12
12
Прізвище, ім’я учня
10
10
Прізвище, ім’я учня
11
11
3. Семестрове оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощоСеместрова оцінка може підлягати коригуваннюСкоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок  відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
Якщо учень був відсутній на уроках протягом семестру, у клітинку
«І семестр» («ІІ семестр») виставляється «н/а».
3.1. Виставлення семестрових балів до класного журналу

І семестр
Скоригована
Прізвище, ім’я учня
10
12
Прізвище, ім’я учня
11

Прізвище, ім’я учня
9
11
4. Річне оцінювання навчальних досягнень учнів
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом «Річна» без зазначення дати, не раніше ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр. У випадку неатестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку «Річна» робиться запис «н/а» (не атестований(а)).
Річна оцінка коригуванню не підлягає.
4.1. Виставлення річних оцінок до класного журналу
№ з/п
Прізвище, ім’я учня
ІI семестр
Скоригована
Річна
1.

10
11
11

Музичне мистецтво 5-7 класи, Мистецтво 8 клас
Види оцінювання навчальних досягнень учнів
1. Поточне оцінювання
Поточне оцінювання проводиться протягом вивчення теми.
Виставлення поточного оцінювання на сторінках журналу

Прізвище, ім’я учня
10/ 09
11/09
12/09
н
11
2. Тематичне оцінювання
Клас
Кількість годин на тиждень
Кількість тематичних на семестр
5 клас 
1
2
6 клас
1
2
7 клас 
1
2
8 клас
1
2
Деякі теми програм із музичного мистецтва розраховані на вивчення впродовж семестру. Якщо протягом теми вивчається значний за обсягом матеріал, то за необхідності може бути кілька проміжних тематичних оцінювань. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності учнів, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. Звертаємо увагу на те, що перевірка навчальних досягнень учнів із музичного мистецтва у письмовій формі (контрольні, самостійні роботине проводиться. Результати тематичної атестації відображаються в окремій клітинці класного журналу без дати  з надписом «Тематична».
У разі відсутності учня на уроці тематичного оцінювання в клітинку, що відповідає цьому уроку, напроти прізвища учня ставиться «н» без риски; поруч залишається вільна клітинка. Клітинка, в якій виставляється тематична, залишається вільною протягом одного тижня після виходу учня, який був відсутній на навчальних заняттях через хворобу або інші виняткові поважні причини, що підтверджуються документально. Після складання учнем відповідного тематичного матеріалу вільна клітинка та клітинка «Тематична» підлягають заповненню.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я)  на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом «Тематична» виставляється «н/а» (не атестований(а)). Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
2.1. Виставлення тематичних оцінок на сторінці класного журналу


25/12
Тематична
Прізвище, ім’я учня
12
12
Прізвище, ім’я учня
10
10
Прізвище, ім’я учня
11
11
3. Семестрове оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають ураховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощоСеместрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати в колонку з надписом «Скоригована» поруч із колонкою «І семестр» або «ІІ семестр». Колонки для виставлення скоригованих оцінок  відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
Якщо учень був відсутній на уроках протягом семестру, у клітинку
«І семестр» («ІІ семестр») виставляється «н/а».
3.1. Виставлення семестрових оцінок до класного журналу

І семестр
Скоригована
Прізвище, ім’я учня
10
12
Прізвище, ім’я учня
11

Прізвище, ім’я учня
9
11

ІІ семестр
Скоригована
Прізвище, ім’я учня
10
12
Прізвище, ім’я учня
11

Прізвище, ім’я учня
9
11

4. Річне оцінювання навчальних досягнень учнів
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом «Річна» без зазначення дати, не раніше ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр. У випадку неатестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку «Річна» робиться запис «н/а» (не атестований(а)).
Річна оцінка коригуванню не  підлягає.
4.1. Виставлення річних оцінок до класного журналу
№ з/п
Прізвище, ім’я учня
ІI семестр
Скоригована
Річна
1.

10
11
11

Основними і обов’язковими видами діяльності на уроках, як уже зазначалося, має бути сприймання і аналіз-інтерпретація творів мистецтва та мистецька діяльність учнів (вокально-хорова, художньо-практична, творча). Тому оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за основними видами діяльності на уроках відповідно до орієнтовних Вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти (наказ МОН від 21.08.2013 № 1222).
Звертаємо увагу на те, що письмові тематичні перевірки (контрольні, самостійні роботи) з музичного мистецтва, образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво» не проводяться. Тематична атестація проводиться один раз або двічі на семестр та виставляється в журналі в окрему колонку без дати. Деякі теми програм з музичного мистецтва розраховані на вивчення впродовж семестру. У цих випадках з метою узагальнення вивченого доцільно здійснювати проміжне оцінювання навчальних досягнень учнів.
Основним видом домашніх завдань в основній школі з предмета «Музичне мистецтво» мають бути завдання на слухання та інтерпретацію музики в навколишньому середовищі, а також завдання творчого спрямування.



Музика 1-4 класи

Усі записи в класному журналі ведуться українською мовою. Допускається запис тем на правій сторінці класного журналу мовою навчального предмета. Записи ведуться чітко й охайно пастою одного кольору.
 Записи у журналах ведуться відповідно до Інструкції на першій сторінці класного журналу.
Причину відсутності відмічаємо - н/5, хв/5, пп/5.
На предметній сторінці відсутнім учням ставимо – н, сп
Розділ сторінок журналу за навчальними предметами здійснюється  відповідно до робочих навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, розроблених відповідно до Типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.
Розподіл кількості сторінок для навчальних предметів  учитель здійснює орієнтовно так:
            1 година на тиждень - орієнтовно три розвороти (шість сторінок), тобто три сторінки ліворуч - для обліку навчальних досягнень учнів і три сторінки праворуч - для запису змісту уроків
Предметна сторінка    МУЗИКА/МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО
__Музичне мистецтво/музика__________________ Облік навчальних досягнень учнів
(Назва предметів)
  1. Назви предметів записуються з великої літери й мають збігатися з назвами інваріантної складової  Типових навчальних планів.
  2. П.І.Б. учителя – предметника записується повністю.
  3. П.І. учня також записується повністю.
  4. У колонці  «Домашнє завдання» (у цьому ж ряду) записуємо автора та назву підручника, за яким працює учитель. Наприклад:
                                                                                               Права частина
Зміст
уроку
Завдання додому
Л.Г.Кондратова. Музичне мистецтво, 4 клас, Тернопіль, «Богдан», 2015
  1. У лівій частині над датами робимо запис: Т1 – 10 г., а у правій частині  запис має такий вигляд: Т1 – (повна назва теми) – кількість годин + назва теми уроку. Наприклад:
Ліва частина                          Права частина

п/п
П.І.Т– 10 ч.ДатаЗміст навчального матеріалуДомашнє завдання
01.
09
02.
09
01/09

Т1 – Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість

 (10 г.)
Не заповнюється
02/09

Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість


Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 1222 від 21.08.2013 р. «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи з дисципліни «Музичне мистецтво» здійснюється тільки вербально.
Об’єктами перевірки та оцінювання (мотиваційними критеріями) у процесі навчання мистецьких дисциплін є:
– інтерес до уроків художньо-естетичного циклу  та мистецтва загалом;
– спрямованість діяльності на сприймання, пізнання творів та власну творчість;
– самовідчуття спроможності і повновартості себе та інших в реалізації  художніх потреб, що вирішальною мірою залежить від мудрості й розважливості вчителя;
– ініціативність, що передбачає свободу творчого виявлення, активне включення у творчий процес на уроках, прагнення застосування набутого досвіду у позаурочний час.
Слід пам’ятати, що в найменшого школяра самооцінка ще не диференційована, тож учительська оцінка його конкретних дій переноситься на особистість загалом. Негативна оцінка особистості учня, коли він так прагне до визнання, може призвести до затримки в розвитку. Зважаючи на зазначене, доцільно під час оцінювання характеризувати роботу учня, а не його особистість, використовуючи вислови на зразок: правильно чи непра­вильно; я твоєю роботою задоволена чи не задоволена; сьогодні твоя відповідь повніша чи недостатньо повна, ніж на попередньому уроці тощо, замість: ти найрозумніший; я тобою не задоволе­на. Протягом всього періоду навчання, який проходить без використання балів, вчитель цілеспрямовано працює надформуванням в учнів навичок самостійного оцінювання результатів власної навчальної діяльності. Основними принципами безбального навчання є: критеріальність; пріоритет самооцінки; безперервність;гнучкість і варіативність інструментарію оцінки; поєднання якісної та кількісної складових оцінки; природність процесу контролю та оцінки.
Недопустимою є заміна оцінок іншими зовнішніми атрибутами (зірочками, квіточками, прапорцями тощо), оскільки при цьому функцію оцінки бере на себе цей предметний малюнок і ставлення дитини до нього ідентичне ставленню до оцінки в балах.
Результати навчальної діяльності розглядаються відносно особистісних показників кожного окремого учня. Індивідуальна динаміка розвитку учня і  ступінь засвоєння ним знань та вмінь визначаються у співставленні з його власними результатами, отриманими попередньо і не допускають порівнянь його з іншими дітьми.



Художня культура
Естетика
Види оцінювання навчальних досягнень учнів
1. Поточне оцінювання
Поточне оцінювання проводиться протягом вивчення теми.
Виставлення поточного оцінювання на сторінках журналу
Прізвище, ім’я учня
10/09
11/09
12/09
н
11
2. Тематичне оцінювання
  •  Здійснюється на підставі поточних оцінок. На розсуд учителя, можна провести  наприкінці теми урок узагальнення знань, оцінку за який врахувати як поточну при виставленні «Тематичної».
Тематичне оцінювання проводиться двічі або один раз на семестр (Інформаційний збірник Мін. освіти і науки України. 19-20-21, 2011. Липень.-С.46-54). При виставленні тематичної оцінки враховуються  всі види навчальної діяльності учнів, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. Звертаємо увагу на те, що перевірка навчальних досягнень учнів із художньої культури у письмовій формі (контрольні, самостійні роботине проводиться. Результати тематичної атестації відображаються в окремій колонці класного журналу без дати  з надписом «Тематична».
У разі відсутності учня на уроці в клітинку, що відповідає цьому уроку, напроти прізвища учня ставиться «н» без риски.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я)  на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом «Тематична» виставляється н/а (не атестований(а)). Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
2.1. Виставлення тематичних балів на сторінці класного журналу

25/12
Тематична
Прізвище, ім’я учня
12
12
Прізвище, ім’я учня
10
10
Прізвище, ім’я учня
11
11
3. Семестрове оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощоСеместрова оцінка може підлягати коригуваннюСкоригована семестрова оцінка виставляється без дати в колонку з надписом «Скоригована» поруч із колонкою «І семестр» або «ІІ семестр». Колонки для виставлення скоригованих оцінок  відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
Якщо учень був відсутній на уроках протягом семестру, у клітинку
«І семестр» («ІІ семестр») виставляється «н/а».
3.1. Виставлення семестрових балів до класного журналу
Скоригований семестровий бал виставляється таким чином: за підсумками І семестру – до початку II семестру; за підсумками II семестру .
Якщо учень був відсутній на уроках протягом семестру, у клітинку «І СЕМЕСТР» («ІІ СЕМЕСТР») виставляється «н/а».

І семестр
Скоригована
Прізвище, ім’я учня
10
12
Прізвище, ім’я учня
11

Прізвище, ім’я учня
9
11
4. Річне оцінювання навчальних досягнень учнів
Коригуванню можуть підлягати лише бали за І та ІІ семестри, річне оцінювання не коригується.
Річне оцінювання здійснюється на основі
семестрових оцінок. Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом «Річна» без зазначення дати, не раніше ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр. У випадку неатестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку «Річна» робиться запис н/а (не атестований(а)).
4.1. Виставлення річних балів до класного журналу
№ з/п
Прізвище, ім’я учня
ІI семестр
Скоригована
Річна





Вказівки до ведення класного журналу (5-11 класи)
  • Відповідно до Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах, згідно з наказом №240 від 23.06.2000 року Міністерства освіти і науки України, класний журнал є шкільним документом, ведення якого здійснюється керівником та вчителями, які несуть особисту відповідальність за своєчасність заповнення, стан та достовірність записів.
  • Всі записи в журналі ведуться державною мовою, чорнилом (пастою) одного (чорного або синього) кольору, чітко й охайно. У разі помилкового або неправильного запису він закреслюється, поряд робиться правильний, який засвідчує підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою внизу сторінки, на якій відбулося виправлення.
  • Класні журнали паралельних класів нумеруються арабськими цифрами і прописними літерами українського алфавіту. Наприклад,
    «5-А клас», «5-Б клас», «10-А клас», «10-Б клас».
  • Розподіл кількості сторінок для навчальних предметів та курсів за вибором відповідно до робочого навчального плану здійснює керівник навчального закладу або його заступник з навчально-виховної роботи.
  • Класний керівник заповнює розділи: «Облік відвідування (пропусків занять)»; «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності»; «Загальні відомості про учнів»; «Зведена таблиця руху учнів класу» і переносить до розділу «Зведений облік навчальних досягнень учнів» наприкінці семестрів та року оцінки з відповідних предметних сторінок.
  • Графи розділу «Загальні відомості про учнів» учитель заповнює протягом перших 10 днів навчального року і систематично протягом року вносить до цього розділу відповідні записи, в зв’язку з прибуттям або вибуттям учнів.
  • Прізвища та імена учнів записуються на сторінках відповідного розділу журналу в алфавітному порядку.
  • У розділі «Облік відвідування (пропусків занять)» класний керівник щодня відмічає кількість уроків, пропущених кожним учнем. Відсутність учня (учениці) записується у вигляді дробу, чисельник якого вказує на причину відсутності («н» – відсутність учня (учениці), «хв» – відсутність через хворобу), а знаменник – на кількість пропущених уроків. Наприклад: «н/6», «хв./5». Наприкінці кожного семестру та навчального року підбивається підсумок кількості пропущених учнем уроків.
  • У розділі «Облік навчальних досягнень учнів» класний керівник записує в алфавітному порядку прізвища та імена учнів, назву навчального предмета відповідно до навчального плану, прізвище, ім’я та по батькові вчителя, який його викладає.
  • На лівій сторінці розгорнутого журналу в розділі «Облік навчальних досягнень учнів» вчитель веде щоденний облік навчальних досягнень учнями занять, на правій – записує дату проведення уроку, його зміст і завдання додому.
  • У графі «Зміст уроку» відповідно до календарного планування стисло записується тема уроку, контрольної, практичної, лабораторної роботи тощо.
  • У графі «Завдання додому» стисло записується зміст і характер його виконання (прочитати, вивчити напам’ять, повторити тощо), сторінки підручника, номери задач, прикладів, практичної роботи.
  • У графі «Місяць і число» проставляється дата проведення уроку. Відмітки щодо відвідування і бали за досягнення у навчанні проставляються в одних і тих самих клітинках.
  • Дата проведення занять записується дробом, чисельник якого є датою, а займенник – місяцем поточного року. Наприклад, 04/09 означає, що заняття проведено четвертого вересня.
  • У разі проведення здвоєних уроків (у тому числі семінарських занять) дата і тема кожного уроку (семінару) записується окремо.
  • Відсутність учня (учениці) на уроці позначається літерою «н».
  • Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною системою (шкалою) і його результати позначаються цифрами від 1 до 12. У разі не атестації учня робиться відповідальний запис: «н/а» (не атестований(а)).
  • Усі записи щодо оцінювання різних видів діяльності та контролю роблять у формі називного відмінка: «зошит», а не «за зошит»; «І семестр», а не «за І семестр»; «практична робота», а не «за практичну роботу» тощо.
  • За письмові роботи бали ставляться в графі того дня, коли вони проводились у класі.
  • Учням, які за станом здоров’я зараховані до спеціальної групи з фізичної культури, при виставлені тематичних, семестрових та річного балів робиться відповідний запис: «зар.» (зараховано).
  • У випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його заміняє, у графі «завдання додому» після запису домашнього завдання записує «заміна», прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.
  • У випадку, коли для проведення окремих уроків об’єднують паралельні чи наступні класи, вчитель робить запис про проведення уроку в обох журналах, а в графі «Завдання додому», після запису домашнього завдання, записує «спільно з» і вказує клас, спільно з яким проводився урок.
  • Бали за досягнення у навчанні за семестр з кожного предмета проставляються в кінці семестру в розділі «Облік навчальних досягнень учнів» після запису останнього уроку.
  • Розділ «Зведений облік навчальних досягнень учнів» заповнюється класним керівником наприкінці кожного семестру і навчального року.
  • У розділі «Облік проведення навчальних екскурсій» вчителем записується дата і зміст проведення навчальних екскурсій (навчальної практики). Поруч із тематикою екскурсії вказується в дужках відповідна кількість годин її проведення.
  • У розділі «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності» класним керівником здійснюються відповідні записи.
  • Розділ «Зведена таблиця руху учнів класу» заповнюється класним керівником наприкінці кожного семестру і навчального року за даними попередніх розділів журналу.
  • На вільних сторінках журналу класний керівник записує теми додаткових занять та консультацій, які проводяться з учнями.
  • У розділі «Зауваження до ведення журналу» керівник загальноосвітнього навального закладу, його заступник та особи, уповноважені відповідними органами управління освітою, які мають право здійснювати контроль за діяльністю навчального закладу, записують зауваження до ведення журналу із зазначенням дати перевірки, та у разі необхідності, – термін усунення зауважень. Учитель ставить підпис і дату про ознайомлення із зауваженням та, за необхідності, – відмітку про усунення недоліків.
  • Перевірка керівником (заступником керівника) навчального закладу стану ведення журналу здійснюється протягом навчального року не менше 4 разів.
  • Контроль за станом ведення класних журналів та їх збереженням як архівних документів, згідно з Інструкцією з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах, покладається на керівника навчального закладу.
  • Термін зберігання класних журналів в архіві – 5 років. Для випускних класів – 10 років.

Комментариев нет:

Отправить комментарий